Om trafikskolan

Sofia H

Sofia J

Vår historia

Skolan startade 2008 och sedan dess har det hänt mycket. Vi startade med 3st behöriga trafiklärare som nu har vuxit till 6st i dagsläget.

Under åren har vi utvecklats från att ha utbildning i enbart B-behörighet till både släp och en populär mopedutbildning.

Vi är 6 kompetenta trafiklärare som ger allt vi har för varje elev.

Hållbarhet

För oss är hållbarhet ett naturligt inslag i verksamheten och vi jobbar dagligen med att utbilda elever efter så liten miljö-och klimatpåverkan som möjligt. Med bränslesnåla moderna bilar som uppfyller önskad miljöklass, effektiva lektioner och kunskap om eco-driving skapar vi förutsättningar för att trafikanter ska påverka omvärlden så lite som möjligt. Vi har även elfordon när det passar och gör dagliga inköp med just hållbarhet i baktanken för att bidra.

Förutom hållbarhetsperspektivet ur ett miljö- och klimatperspektiv så strävar vi efter ett hållbart företagande. Med det menar vi att vi aktivt jobbar för att  ständigt förbättra vår arbetsmiljö och förutsättningarna för att bedriva en utbildning med kvalité över tid. Väl utrustade fordon med hög sittkomfort, bra lokaler och scheman som är anpassade för en god hälsa skapar rätt förutsättningar för ett långsiktigt företagande.