Vi hjälper dig med

Klass I AM-moped

Den 1 oktober 2009 infördes körkortsbehörigheten AM, som är en körkortsbehörighet för moped klass I (så kallad EU-moped). Mopeden får köras av den som fyllt 15 år och har ett körkort med behörigheten AM eller högre behörighet. Övningskörning får ske endast hos behörig utbildare och kan påbörjas vid 14 år och 9 månader. Den som innehar ett AM-körkort får dessutom köra traktor och motorredskap Klass II.

Det är sammanlagt 4 teorilektioner (8 h) och 4 h körning i utbildningen. Manöverkörningen på (1 h). utför eleverna tillsammans på ett inhägnat område. Efter alla teorilektioner ska eleverna boka in den sista körningen i trafik (3 h) med en trafiklärare och då måste körkortstillståndet vara utfärdat. All teori och körning är obligatorisk.

Ring oss

Maila oss

kontakt@kjellstrafikskola.se

Vår Adress

C W Borgs väg 2, Stenungsund

Swish_(payment)-Logo.wine

Öppettider

Måndag-Torsdag 11-17.45
Onsdag STÄNGT
Fredag 11-15

Din resa börjar här.

Kom och besök oss, tillsammans lägger vi upp resan mot körkortet så att den passar dig!

Copyright © 2021 Kjells Trafikskola. All rights reserved.

Skapad med kärlek av expertio